dissabte, 5 de maig del 2012

Immersió nocturna


Ahir vam anar a Sardina per a fer la immersió nocturna del Advance. En un principi havíem d’anar a Risco Verde, però just quan marxàvem vam fer un canvi de plans. Sardina està al nord de l’illa a uns 45 minuts de la capital.


Quan vam arribar, sobre les vuit i poc del vespre, encara quedava molta llum ja que  el sol no es pon fins les nou, nou i mitja. Així doncs ens en vam anar a un bar a fer una clara pre-immersió, jajajaja. Realment les vistes eren molt impressionants, veient com el sol es ponia rere el Teide.


Un cop fosc i tots preparats ens en vam anar cap a l’aigua. Diguem que l’entrada es fàcil ja que entres a l’aigua des d’unes escales fen un pas de gegant, es a dir fen un salt endavant. Ara bé... per sortir pel mateix lloc, diguem-ne que a les fosques tant fàcil no va ser... jajajajaja.



La nocturna és una experiència d’allò més impressionat, sota l’aigua tot fosc i il·luminant amb les llanternes, buscant entre les roques tot tipus de criatures. Al principi fer fotos hem va costar bastant, la càmera es torna boja amb les llums de les llanternes o havent de jugar amb el flash, tenint en compte totes la sorra que anàvem aixecant... etc... però al final quelcom bo va sortir! Jajajaja!

(Aranya)

(Estrella de braços multiples)

(Cranc aranya)

Era molt divertit enfocar una escletxa i veure tot de ulls observant-nos, petites gambetes per tot arreu, crancs que sortien a menjar, un parell de pops nedant entre les roques, una manta torpede, una sèpia i alguns que altres peixos que donaven voltes per allà.

(Camaró ballador)

(Choco)

(Pop comú)

En un punt de la immersió vam tancar totes les llanternes i ens vam dedicar a jugar amb el fitoplàncton. Si començaves a moure les mans veies tot de partícules verdes fluorescents il·luminant-se uns segons. Aquí l’única foto que vaig poder fer era la llum que entrava de la lluna plena.

(Llum de la lluna als dotze metres de profunditat)

Poc a poc vam anar tornant per acabar la immersió. Un cop fora de l’aigua a recollir i cap a casa.


---

Ayer fuimos a Sardina para hacer la inmersión nocturna del Advance. En un principio teníamos que ir a Risco Verde, pero justo cuando nos íbamos hicimos un cambio de planes. Sardina está al norte de la isla a unos 45 minutos de la capital.

Cuando llegamos, sobre las ocho y poco de la tarde, aún quedaba mucha luz ya que el sol no se pone hasta las nueve, nueve y media. Así pues nos fuimos a un bar a tomar una clara pre-inmersión, jajajaja. Realmente las vistas eran muy impresionantes, viendo como el sol se ponía tras el Teide.


Una vez oscuro y todos preparados nos fuimos hacia el agua. Digamos que la entrada es fácil ya que entras al agua desde unas escaleras haciendo un paso de gigante, es decir haciendo un salto adelante. Ahora bien... para salir por el mismo lugar, digamos que a oscuras tan fácil no fue ... jajajajaja.

La nocturna es una experiencia de lo más impresionante, bajo el agua todo oscuro e iluminando con las linternas, buscando entre las rocas todo tipo de criaturas. Al principio hacer fotos me costó bastante, la cámara se vuelve loca con las luces de las linternas o debiendo de jugar con el flash, teniendo en cuenta toda la arena que íbamos levantando... etc... pero al final algo bueno salió! Jajajaja!

Era muy divertido enfocar una brecha y ver todo de ojos observándonos, pequeñas gambas por todas partes, cangrejos que salían a comer, un par de pulpos nadando entre las rocas, una manta torpedo, una sepia y algunos que otros peces que daban vueltas por allí.

En un punto de la inmersión cerramos todas las linternas y nos dedicamos a jugar con el fitoplancton. Si empezabas a mover las manos veías todo de partículas verdes fluorescentes iluminandose unos segundos. Aquí la única foto que pude hacer era la luz que entraba de la luna llena.

Poco a poco fuimos volviendo para acabar la inmersión. Una vez fuera del agua a recoger y para casa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada